Heppakerho

HEPPAKERHO TAUOLLA SYYS 2023 -

SUUNNITTEILLA, SEURAA ILMOITTELUA!

Hevos- ja ponikerhon ohjaaja 1 -koulutus on tarkoitettu vähintään 15-vuotiaille (s. 2008 tai aiemmin) hevos-ja ponikerhon ohjaajille ja ohjaajiksi haluaville, joilla on innostus lasten ohjaamiseen sekä Hoito I -merkki suoritettuna tai vastaavat tiedot ja taidot. Ohjaajakoulutuksessa ei opetella hevostaitoja, vaan niiden tulee olla riittävällä tasolla koulutukseen tullessa.

Ohjaajakoulutuksen aiheita ovat mm. kerhotoiminnan perusasiat ja tavoitteellinen suunnittelu, eri-ikäisten lasten ohjaaminen ja ohjaustaitojen harjoittelu, käytännönharjoitusten toteuttaminen, turvallisuuden huomioiminen toiminnassa sekä palautteen antaminen ja vastaanottaminen.

raisionratsastajat@gmail.com

TULE MUKAAN HEPPAKERHON TOIMINTAAN

Heppakerhossa opetellaan hevostaidon perusteita, kuten varustamista ja harjaamista, sekä tutustutaan eri hevosurheilulajeihin.  On teoriaa ja käytännön harjoittelua. Kun tietoa ja taitoa kertyy, kerholaiset voivat suorittaa Suomen Ratsastajainliiton hevostaitomerkkejä. Lisäksi kerhossa leikitään ja askarrellaan. Kerhon kanssa voidaan tehdä myös retkiä ja järjestää erilaisia tempauksia.

Hevosten parissa oleminen on paljon muutakin kuin ratsastusta.  Se on muun muassa hevostaitojen kehittämistä, mukavaa yhdessä oloa ja jatkuvaa uusien asioiden oppimista. Heppakerhossa lapsi oppii hevostaitojen lisäksi monia muitakin elämässä hyödyllisiä taitoja kuten ryhmässä toimimista ja vastuun ottamista.

Raision Ratsastajien heppakerho kokoontuu TP- tallilla lauantaisin.

Kerhon vetäjä on  osallistunut SRL:n ohjaajakoulutukseen ja kerholla on vastuuaikuinen.

Heppakerho on suunnattu kaikille 8-12 vuotiaille hevosista kiinnostuneille. Aikaisempaa kokemusta  hevosista ei tarvita. Ryhmiä pyritään perustamaan tulijoiden mukaan.

Seuraan liittyminen kannattaa!

Heppakerho on Raision Ratsastajien jäsenille maksuton ja heidät on vakuutettu seuran toimesta.

Muille hinta on 30 €/ kausi ja lapsella tulee olla oma tapaturmavakuutus.

Lisätietoja vastuuaikuiselta: Aada Huhtala 040-9345738  tai raisionratsastajat@gmail.com

Tervetuloa!